Blue screen of death (BSOD) або «синій екран смерті» на ноутбуці носить такий же характер, як і на стаціонарному ПК.
Це повідомлення операційної системи про критичну програмної або апаратної помилку. Тому його поява - тривожний сигнал. Навіть якщо помилка сталася одного разу, варто знайти і усунути причину її виникнення.
Причини виникнення помилки
Згідно зі статистикою компанії Microsoft близько 70 відсотків усіх помилок виникають через конфлікт драйверів. Саме тому важливо постійно їх оновлювати і завантажувати виключно з офіційних сайтів виробника.
Наступний за частотою фактор - перегрів компонентів ноутбука. Сміття і пил в системі охолодження приводять до того, що чіпи працюють на граничних температурах і операційна система, щоб уникнути їх поломки, аварійно зупиняє свою роботу.
Недолік місця на жорсткому диску також призводить до помилок. Особливо на ноутбуках з невеликим об'ємом оперативної пам'яті. Помилка виникає, коли активними додатками заповнений вага обсяг ОЗУ і файл підкачки.
Також BSOD іноді з'являється через помилки в роботі програм в режимі ядра. Режим ядра означає привілеї в доступі до системних ресурсів. З таким пріоритетом працює і код самої операційної системи. Тобто, коли в режимі ядра виконуються процеси антивірусних програм, файерволов або віртуальних дисків, можливий конфлікт з процесами ОС.
Неправильно підключене устаткування теж може стати причиною появи критичної помилки. Таке часто трапляється внаслідок неправильного підключення компонентів ноутбука в процесі складання після обслуговування або ремонту.
Виявлення помилки за кодом
Кожен синій екран - це повідомлення про помилку. У числі іншого на ньому вказано код помилки (1) і назва файлу (2), в якому стався збій.
Подивитися розшифровку коду помилки, її назва і приблизні дії щодо усунення можна на спеціальному сайті. Якщо операційна система працює стабільно протягом достатнього часу (або є доступ до іншого комп'ютера), то можна завантажити спеціальну утиліту для читання системних логів помилок (посилання на скачування і файли локалізації внизу сторінки).
Самостійні дії
Для повернення стабільної роботи системи користувач ноутбука може:
- оновити / відкотити драйвера для пристроїв (особливо недавно придбаних);
- провести чистку ноутбука від пилу;
- видалити зайві дані з жорсткого диска, на якому встановлена система;
- виконати перевірку жорсткого диска на помилки і пошкоджені сектора;
- провести повне сканування системи антивірусом;
- оновити або деінсталювати програми, які можуть конфліктувати з ОС;
- оновити саму операційну систему для усунення можливих програмних конфліктів;
- перевірити правильність підключення всього периферійного обладнання та актуальність версій драйверів.
Якщо наведені вище дії не дали значних результатів, то саме час звернутися за професійною допомогою.