Логотип компанії Львів Сервіс
Сервісний центр Львів Сервіс

Відновлення RAID 0

Відновлення RAID 0Перед початком відновлення RAID 0 масиву, слід визначити, чи не вийшла з ладу один або декілька дисків. Поломка диска, що входить в масив або несправність, не пов'язана з працездатністю носіїв зажадають різних дій.

У зв'язку з тим, що RAID 0 масиви не володіють стійкістю до відмов, поломка одного з дисків означає повну втрату даних. При цьому можуть бути втрачені навіть файли, чий розмір менше розміру блоку поділу - навіть їх частини можуть зберігатися на різних дисках.

Тому Відновлення Даних при повній відмові одного з дисків RAID 0 і неможливо.

Проблеми, які пов'язані з відмовою диска, що входить в масив

Мова йде про проблеми, викликані помилками користувачами, поломками контролера або збоями керуючого програмного забезпечення при повністю робочих дисках в масиві. Відновлення масиву RAID 0 можливо тільки при несправності зазначеного вище характеру. Для цього необхідно отримати дані про:

  • кількості дисків в масиві;
  • порядок носіїв разом з тим, який з них перший;
  • розмір блоку;
  • початок зсуву на дисках.
Інтерфейс програми ReclaiMe

Інтерфейс програми ReclaiMe

Эти дані можна витягти за допомогою спеціального програмного забезпечення (наприклад, ReclaiMe). Програмні інструменти, як правило, діють у такий спосіб:

  1. Після установки слід вказати програмі розташування всіх дисків (фізичних або логічних).
  2. Потім почати процес сканування, тривалість якого залежить від загального розміру носіїв.
  3. Відновлені дані про структуру масиву будуть використані для його автоматичного відновлення або експорту для застосування в інших програмах.

Ручне відновлення RAID 0

Для ручного відновлення знадобиться отримати всі зазначені вище дані про конфігурацію масиву, а потім застосувати їх для відновлення його структури і отримання даних.

Визначення порядку дисків

Визначення порядку диска в програмі WinHex

Визначення порядку диска в програмі WinHex

Для цього знадобляться довгі текстові файли, переважно - логи з мітками часу. За допомогою засобу для перегляду дисків, наприклад, WinHex, слід виявити всі частини файлу і по його структурі відстежити порядок записування на кожен з носіїв. Іноді після цієї процедури буде виявлений перший диск і порядок записи на інші.

Виявлення першого диска

Зробити це досить просто - за допомогою того ж засоби для перегляду дисків виявити MBR (головний завантажувальний запис операційної системи) у випадку з апаратним масивом або завантажувальний сектор для логічного масиву.

Як визначити розмір блоку

Ці дані конфігурації апаратного масиву повинні бути вказані в документації на його створення. В іншому випадку залишається тільки перебирати можливі варіанти. Розміри блоків логічних масівів стандартизовані, наприклад, Windows використовує блоки з 128 секторів для створення RAID 0 масивів.

Як визначити початок зсуву на диску

У випадку з апаратними масивами зміщення, як правило, починається на початку жорсткий диск, що відповідає нульовому значенню зсуву. Зсув в логічному масиві, як правило, еквівалентно для всіх розділів. Зсув початку томи може бути визначено по виявленню завантажувального тому розділу. Отримані дані допоможуть відновити конфігурацію масиву.

Тобто процес ручного відновлення досить складний. Не маючи спеціальних знань нескладно зіткнутися з повною втратою даних в процесі відновлення масиву. Саме тому подібні операції краще довіряти професіоналам в центрах відновлення даних і тільки якщо всі диски, що становлять масив, справні. В іншому випадку дані остаточно втрачені.

Назва послуги Вартість*

1.1. Виїзд комп'ютерного майстра

200-250 грн

1.2.1. Діагностика обладнання в сервісному центрі

Безкоштовно

1.2.2. Діагностика обладнання на виїзді

Безкоштовно

6.1. Відновлення даних (клас А)

Випадково видалені файли, відформатований носій

від 550 гривень

6.2. Відновлення даних (клас Б)

Складні випадки, коли файли частково затерті, зашифровані або носій пошкоджений

Проводиться тільки у нас в сервісному центрі

від 1550 гривень

*Запчастини та витратні матеріали у вартість не включені

Виклик системного адміністратора або майстра
В офіс або додому
пн-пт з 10.00 до 17.00
(096) 423 79 67

Адреса сервісного центру
Встановлення програмного забезпечення - без черги
пн-пт з 10.00 до 18.00
Львів, Йосифа Сліпого 3
(096) 60 985 60
Зупинка Водоканал
Подивитись на карті

Замовте зворотній дзвінок
форма тимчасово не працює